Markkinoinnin automaatio tarkoittaa järjestelmää, jolla automatisoidaan markkinointia ja myyntiä. Järjestelmä toimii ennalta määriteltyjen sääntöjen mukaan itsenäisesti.

Markkinoinnin automaatio

Mistä markkinoinnin automaatiossa on kyse?

Markkinoinnin automaatiojärjestelmien toiminta perustuu kontakteihin eli liideihin. Liidejä voi hankkia esimerkiksi tarjoamalla pikaoppaita ja muita sisältöjä sähköpostiosoitetta vastaan. Kun sähköpostiosoite on saatu, siihen voidaan lähettää jatkossakin viestejä. Tunnetuin markkinoinnin automaatio -ohjelmisto lienee HubSpot, mutta sille on olemassa myös hyviä vaihtoehtoja, esimerkiksi ActiveCampaign.

HubSpotiin, Marketoon tai Apsikseen verrattuna ActiveCampaign on hyvin edullinen ja helppokäyttöinen markkinoinnin automaatiojärjestelmä. ActiveCampaignia käytettäessä tarvitsee kuitenkin tehdä samat sisällöt kuin mitä tahansa muutakin automaatiojärjestelmää käytettäessä. Valmiita sisältöjä voi toki hyödyntää muissakin käyttökohteissa ActiveCampaignin lisäksi. ActiveCampaign on myös niin helppokäyttöinen kuin monimutkaisiakin automaatiota hallitseva järjestelmä voi vaan olla.

 

 

"HubSpotiin, Marketoon tai Apsikseen verrattuna ActiveCampaign on hyvin edullinen ja helppokäyttöinen markkinoinnin automaatiojärjestelmä"

~ Jussi Mäkinen, web-konsultti

Autamme järjestelmän käyttöönotossa ja ensimmäisten sisältöjen rakentamisessa. Meiltä saat apua myös myöhemmissä vaiheissa esimerkiksi automaatiopolkujen virittämisessä.

~ Olemme ActiveCampaignin jälleenmyyjä. Kysy lisää hinnoittelustamme.

Kenelle markkinoinnin automaatio sopii?

Markkinoinnin automaatio vaatii toimiakseen automatisoitavaa sisältöä: lomakkeita, sähköpostiviestejä ja esimerkiksi pikaoppaita tai videoita. Markkinoilta löytyy useita eri vaihtoehtoja markkinoinnin automaatioon. Vaihtoehdoista jokaiselle löytyy sopiva tuote. Hubspot ja Marketo sopivat yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat panostaa kerralla enemmän järjestelmään. ActiveCampaign taas on aivan loistava työkalu liikkeelle lähtemiseen, mutta toki ActiveCampaign sopii myös isompiin käyttötarkoituksiin. ActiveCampaignin suurin etu on järkevä hinnoittelu, joka kasvaa vasta kontaktien määrän kasvaessa.

Loppuuko työt markkinoinnin automaation käyttöönoton jälkeen?

Ei. Markkinoinnin automaatio ei ratkaise kaikkia ongelmia. Vastoin nimeään kyseessä ei ole täysin automaattinen systeemi. Sisältöä pitää luoda jatkuvasti, jotta asiakasehdokkaiden kiinnostus saadaan kasvamaan ensin ostopäätökseen asti ja siitä eteenpäinkin. Vielä kun systeemit on saatu rullamaan automaattisesti, huonosti toimivaa sisältöä pitää korjata tai korvata paremmalla.

Ota yhteyttä!

Jussi Mäkinen / web-konsultti

jussi.makinen@valu.fi / 050 3534 220