Fida

Valu toteutti Fidalle verkkopalvelu-uudistuksen. Valu suunnitteli sivustojen konseptit ja käyttöliittymät, visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta.

Laaja verkkopalvelu-uudistus

Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka työskentelee 51 maassa. Suomessa Fida tunnetaan maan suurimmasta, 27 myymälää käsittävästä kirpputoriketjusta. Valu toteutti Fidalle kokonaisvaltaisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka kattoi sekä järjestö- että myymäläsivustot. Valu suunnitteli sivustojen konseptit ja käyttöliittymät, visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta.

Projektissa Valu teki Fidan verkkopalveluun myös avainsana-analyysin ja kävijäkyselyn. Avainsana-analyysi tuotti Fidalle hyödyllisiä vinkkejä hakukoneystävällisen sisällön tuottamiseen. Kävijäkyselyn avulla saatiin tietoa käyttäjien mielipiteistä ja odotuksista. Kävijäkyselyn tulokset osoittivat, että ihmiset kaipaavat tosielämää koskettavia tarinoita ja konkreettisia lukuja: esimerkiksi selkeästi esitettyä tietoa siitä, mitä tietyllä lahjoitussummalla saa.

"Kävijäkyselyn tulokset osoittivat, että ihmiset kaipaavat tosielämää koskettavia tarinoita ja konkreettisia lukuja."

~ Maria Riikonen, Verkkoviestinnän konsultti

Lahjoittaminen helpommaksi

Lahjoittaminen helpoksi

Varainkeruu on keskeinen osa Fidan toimintaa ja uudistuksen tavoitteena olikin helpottaa lahjoittamista hyväntekeväisyyteen. Verkkopalvelun etusivun paraatipaikalle rakennettiin helppokäyttöinen lahjoitustoiminnallisuus. Käyttäjä saa valita haluamansa hyväntekeväisyyskohteen ja lahjoitussumman sekä näkee, millaista apua valitulla summalla saadaan aikaan. Lisäksi etusivulla esitellään kummikohde, jossa on kullakin hetkellä akuutein avun tarve. Kummiksi on helppo ryhtyä joko kiireellisen tarpeen kohteelle tai itse valitulle yhteisölle tai lapselle. Uutiset ja blogi tuovat sivustolle ajankohtaista tietoa avustuskohteista ja avun perille menosta.

Myymälöiden kirkkaampi brändi

Fidan myymäläliiketoiminnalle luotiin uudistuksessa oma sivusto, jonka keskeisiä tavoitteita olivat brändin kirkastaminen ja asioinnin helpottaminen. Perinteisen kirpputorihengen sijaan uusi sivusto keskittyy secondhand-elämäntyylin, kierrätysideoiden ja hyväntekeväisyyden esittelyyn. Ajankohtaiset tarinat, myymälähaku, tavaroiden noutopalvelun tilaus ja kampanjanostot palvelevat sivuston käyttäjää.

Tutustu toteutukseen! Siirry Fida.info-verkkopalveluun

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, niin kerromme lisää ratkaisuistamme järjestöille!

Juha Mattila

Juha Mattila / Myyntijohtaja

juha.mattila@valu.fi / 010 4235 403