Laaja verkkopalvelu-uudistus
Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka työskentelee 51 maassa. Suomessa Fida tunnetaan maan suurimmasta, 27 myymälää käsittävästä kirpputoriketjusta. Valu toteutti Fidalle kokonaisvaltaisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka kattoi sekä järjestö- että myymäläsivustot. Valu suunnitteli sivustojen konseptit ja käyttöliittymät, visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta.
Projektissa Valu teki Fidan verkkopalveluun myös avainsana-analyysin ja kävijäkyselyn. Avainsana-analyysi tuotti Fidalle hyödyllisiä vinkkejä hakukoneystävällisen sisällön tuottamiseen. Kävijäkyselyn avulla saatiin tietoa käyttäjien mielipiteistä ja odotuksista. Kävijäkyselyn tulokset osoittivat, että ihmiset kaipaavat tosielämää koskettavia tarinoita ja konkreettisia lukuja: esimerkiksi selkeästi esitettyä tietoa siitä, mitä tietyllä lahjoitussummalla saa.