GRK:n verkkosivuston uudistaminen
Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin
Uudistustarve nousi strategiasta
GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa.
Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. Samalla verkkosivuille haluttiin tuoda yrityksen palveluntarjontaa aiempaa paremmin esille.
“Meillä on todella paljon osaamista, joka ei aiemmin ollut verkkosivuillamme tarpeeksi esillä, kuten vaikkapa raitiotieosaamisemme tai teollisuus- tai viherrakentaminen."
Myynnin kasvattaminen tavoitteena
Yksi strategisista tavoitteista oli myös yksityisen sektorin myynnin kasvattaminen. GRK tunnetaan julkisen sektorin hankkeiden toteuttajana, mutta tavoitteena on myydä enemmän palveluita, kuten päällystystä, myös teollisuudelle ja kotitalouksille. Aiempi sivusto ei tukenut mielekkäällä tavalla yksityisen sektorin myynnin kasvattamista.
GRK:n viestintäpäällikkö Tiina Niemi antaa tällaisesta ajattelusta esimerkin.
– Jos Jyväskylässä päällystämme teitä, voimme samalla yhtä hyvin päällystää myös taloyhtiöiden tai kauppojen pihoja, Tiina Niemi kertoo käytännön esimerkiksi.
Profiilin muutos sisältöihin
Yksi iso osa-alue projektissa oli sisältöjen työstäminen eri liiketoimintojen kanssa.
– Meillä on todella paljon osaamista, joka ei aiemmin ollut verkkosivuillamme tarpeeksi esillä, kuten vaikkapa raitiotieosaamisemme tai teollisuus- tai viherrakentaminen. Kun asiaa katsottiin vähän tarkemmin, ymmärsimme, miten lähellä ihmisten arkea GRK on. Vaikka tämä oli isolta osin tekninen projekti, niin itseäni ilahdutti se, miten eri liiketoimintojen palvelut saatiin tuotua monipuolisesti esiin.
Sisällöllisesti uusi asia oli myös videoiden käyttö, millä pystytään tuomaan konkreettisemmin esiin näyttäviä hankkeita.
Tiina Niemi näkee profiilin nostamisen verkossa tärkeäksi myös siksi, että infrarakentamisen alalla palkataan paljon työntekijöitä harjoittelun kautta. Työntekijöitä on noin 1 000 henkeä ja kesäisin lisäksi harjoittelijoita noin 100.
– Monille verkkosivusto on ensikurkistus meihin ja toimintaamme, joten se on erittäin merkittävä tekijä. Kun sen perusteella yrityksestämme ja toiminnastamme syntyy hyvä fiilis, meille on helpompi hakea, Tiina Niemi pohtii.