Luonnonvarakeskus sai näyttävän verkkopalvelun
Suuren tutkimuslaitoksen verkkoviestinnälle rakennettiin tukikohta uuteen Luke.fi-palveluun.
Luonnonvarakeskus (Luke) on maa- ja metsätalousministeriön alainen tutkimuslaitos, joka yhdistää luonnonvarojen ja vastuullisen ruoantuotannon asiantuntijat. Toimintansa tammikuussa 2015 aloittanut Luke syntyi maa- ja metsätalousalan tutkimuslaitosten fuusioiduttua. Luonnonvarakeskus on VTT:n jälkeen Suomen toiseksi suurin tutkimuslaitos ja kuuluu maailman monitieteellisempien tutkimuskeskusten joukkoon.
Tutkimuslaitosten yhdistyminen nosti esiin myös uusia, vaativampia viestintätarpeita. Laaja-alaisesti toimiva Luonnonvarakeskus tarvitsi viestintänsä tukikohdaksi verkkosivuston, joka toisi yhteen laitoksen kaiken osaamisen ja tekemisen. Sivuston haluttiin olevan kustannustehokas, visuaalisesti yhdenmukainen ja mobiiliystävällinen.
– Tavoitteemme oli tehdä sivusto, joka palvelee Luken tärkeimpiä kohderyhmiä ja tarjoaa heille kiinnostavia, ajankohtaisia, vaikuttavia ja ainutlaatuisia sisältöjä. Luke.fi:stä haluttiin kotipesä sisällöille, joita hyödynnettäisiin myös muissa kanavissa, kertoo Luken tiedottaja Anna-Riitta Lund.