Uutiset ja artikkelit

Toimitusjohtajana aloittava Vesa Lehtinen suuntaa lisäresursseja asiakkuuksien hoitoon

~ Taina Hämäläinen, 2 kuukautta sitten

#uutinen

Valu Digitalin asiakkuusjohtaja Vesa Lehtinen aloittaa yhtiön uutena toimitusjohtajana 1.3.2021. Lehtinen hoitaa toistaiseksi myös asiakkuusjohtajan tehtäviä.

Olet toiminut Valulla muun muassa suunnittelijatiimin operatiivisena johtajana sekä sittemmin asiakkuusjohtajana. Miltä nyt tuntuu siirtyä toimitusjohtajaksi?

– Hyvältä tuntuu! On hieno mahdollisuus ottaa ohjat Valun kaltaisessa yrityksessä, jossa on vahva eteenpäin menemisen meininki. Valu on ollut aina tuotekehitysorientoitunut ja tämä ohjaa ajatteluamme ylipäätään. Koen uusien ratkaisujen suunnittelun ja toteuttamisen inspiroivana, liittyivätpä ne sitten verkkosivustoratkaisuihin tai asiakaspalveluprosessiin! Nautin myös numeroiden pyörittelystä – erilaiset mittarit ja oikean datan hyödyntäminen päätöksenteossa on minulle tärkeää.

Mainitsit että tuotekehitys on tulevaisuudessakin Valulla keskeisessä roolissa. Mitä asioita pidät tärkeinä lyhyellä aikavälillä? Mitä asioita aiot edistää ensimmäiseksi?

– Asiakkuusjohtajan taustasta johtuen asiakastyytyväisyys on minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä asia. Teemme kevään aikana laajemman asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka avulla saamme tärkeää tietoa, missä voimme kehittyä. Koronavuosi on ollut haasteellinen meille resurssien näkökulmasta ja tulemmekin kiinnittämään nyt erityistä huomiota niin kehitystöiden läpivientiaikoihin kuin myös asiakastukeemme – nämä ovat toimintamme tärkeimmät kontaktipisteet asiakkaidemme kanssa. Siirrämme resursointimme painopistettä enemmän asiakkuuksiemme suuntaan. Muutos on jo alkanut ja vaikutukset näkyvät vähitellen tulevien kuukausien aikana.

Valun missio on auttaa asiakkaita toimimaan verkossa tehokkaasti ja tuottavasti. Mitä asioita pidät tärkeinä pidemmällä aikavälillä?

– Pidän tärkeänä, että kuuntelemme asiakkaidemme tarpeita sekä seuraamme, mitä alallamme tapahtuu, jotta osaamme tarjota sopivia ratkaisuja eri asiakaskohderyhmillemme. Konkreettisesti tämä tarkoittaa aktiivisempaa viestintää meidän ja asiakkaidemme välillä. Haluamme viestiä ajankohtaisista asioista sekä käydä keskustelua asiakaskohtaisista ratkaisuista, joista on konkreettista hyötyä.

Kysymyksissä on ollut painopisteenä asiakkaat. Kerro vielä, miten muutos vaikuttaa Valun työntekijöiden arkeen?

– Valulla on aivan mahtava porukka! Sopivasti kokemusta ja innokkuutta sekä tietenkin rutkasti timanttista osaamista. Jokainen Valun työntekijä tuo omana itsenään tärkeän panoksen yritykseen. Teen parhaani, että hyvä työilmapiiri olisi jatkossakin yksi yrityksen kulmakivistä. Työhyvinvointi on minulle tärkeä asia ja tähän tulemme satsaamaan tulevaisuudessakin. Toimitusjohtajana haluan pitää keskustelun kynnyksen mahdollisimman matalana – oli kyseessä sitten helpompi tai vaikeampi aihe.

Vaikutat innostuneelta tilanteesta. Mitä haluaisit sanoa haastattelun loppuun?

– Olet oikeassa! Olen kiitollinen asiakkaistamme ja jokaisesta valulaisesta. Kumpikaan näistä ei ole itsestäänselvyys. Vuonna 2021 Valu tunnetaan yhtenä Suomen WordPress-kentän ykköstoimijoista ja tätä lähden vahvistamaan rohkeasti yhdessä koko Valu-tiimin kanssa!

 

Taina Hämäläinen